Μεγαλομύστακας: «Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία παραπλανούν το καταναλωτικό κοινό»

Νέο «κύμα» αρνητικών δημοσιευμάτων κατηγορούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ότι παρακρατούν και δεν αποδίδουν εγκαίρως στην ΔΕΗ τα χρήματα των καταναλωτών της, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας.

Η απαράδεκτη αυτή πρακτική των ΕΛΤΑ, που πρωτοεμφανίστηκε προ ενός έτους και προφανώς συνεχίζεται, αποτελεί μείζον πρόβλημα για χιλιάδες πελάτες της ΔΕΗ, που επιλέγουν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους μέσω του συγκεκριμένου δικτύου, καθώς ενώ εκείνοι πληρώνουν εμπρόθεσμα αναμένοντας την έκπτωση επιβράβευσης του 15%, τελικά αντιλαμβάνονται στον επόμενο λογαριασμό, ότι όχι μόνο έχασαν την έκπτωση, αλλά χρωστούν και το ποσό του προηγούμενου λογαριασμού και επιπλέον επιβαρύνονται με τόκους καθυστερήσεων, ενώ ταυτόχρονα κινδυνεύουν και με διακοπή της ηλεκτροδότησης.

Πέρυσι τα ΕΛΤΑ για το ίδιο λυπηρό φαινόμενο, επικαλέστηκαν πρόβλημα του ηλεκτρονικού συστήματος διατραπεζικών συναλλαγών, καθώς και πρόβλημα ρευστότητας από τη μη αποζημίωσής τους για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας.

Τώρα, ερωτηθείσα η διοίκηση των ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την «Κ», για τους λόγους που εξακολουθεί να παρακρατεί τα χρήματα των καταναλωτών της ΔΕΗ, αρνήθηκε να απαντήσει, τονίζοντας ότι «η πρόεδρος των ΕΛΤΑ δεν μπορεί να ανταποκρίνεται σε κάθε απορία που προκύπτει». Απάντηση που, εάν αληθεύει, προσβάλλει την ιστορία του Ταχυδρομείου, τους εργαζόμενους και προπάντων τους πολίτες.

Είναι προφανές λοιπόν, ότι οι διοικούντες των ΕΛΤΑ στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τα συσσωρευμένα οικονομικά προβλήματα του Οργανισμού και μην μπορώντας να εξασφαλίσουν αναπτυξιακού τύπου λύσεις για την επιβίωσή του, χρησιμοποιούν αδόκιμες και επικίνδυνες μεθόδους σε βάρος των ανυποψίαστων πολιτών-πελατών τους.

Εύλογα ερωτήματα όμως προκύπτουν και από την επιστολή που έλαβε ο κάθε εργαζόμενος των ΕΛΤΑ με ημερομηνία 19/04/2018 υπογραφόμενη από την Πρόεδρο και τον Δ/ντα Σύμβουλο της εταιρείας, στην οποία περιγράφεται γλαφυρά το «success story» της εν ενεργεία Διοίκησης, αλλά δυστυχώς δε συνάδουν τα περιγραφόμενα με τα πεπραγμένα.

Συγκεκριμένα, μεταξύ πολλών άλλων, αναφέρονται τα εξής: «Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας ρυθμίζεται η αποζημίωση των ΕΛΤΑ για την παροχή καθολικής υπηρεσίας. Για πρώτη φορά καταγράφεται το ποσό των 128 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2013 ως και 2015», «Με τις καλά μελετημένες μας κινήσεις έχει διαμορφωθεί σήμερα ένα νέο παραγωγικό μοντέλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων ικανό να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην αγορά», «Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σήμερα, γράφουν ένα νέο κεφάλαιο στη μακρόχρονη ιστορία τους με την είσοδό τους στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας…», «Αυτά τα δύο χρόνια ήταν η αρχή ενός φιλόδοξου οράματος που στόχο είχε την διόρθωση των αστοχιών του παρελθόντος και την ένταξη των ΕΛΤΑ στις ράγες της ανάπτυξης», «Σήμερα όμως, είμαστε σίγουροι πως πλησίασε η στιγμή τα ΕΛΤΑ να ανακτήσουν το χαμένο τους γόητρο».

Κατόπιν τούτων, και δεδομένου ότι είναι ανεπίτρεπτο ένας δημόσιος φορέας, όπως είναι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να παραπλανά το καταναλωτικό κοινό, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  • Σκοπεύετε να παρέμβετε άμεσα και ουσιαστικά στο ως άνω περιγραφόμενο και επαναλαμβανόμενο φαινόμενο στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ώστε να εφαρμοστεί η νομοθεσία για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, αλλά και την αποκατάστασής τους στις περιπτώσεις που αυτά καταστρατηγούνται;
  • Σκοπεύετε να ελέγξετε πειθαρχικά ενέργειες, πράξεις και παραλείψεις από την Διοίκηση των ΕΛΤΑ, που υπονομεύουν και οδηγούν στην απαξίωση του Ταχυδρομείου,

μία από τις πιο μακρόχρονες επιχειρήσεις στη νεότερη ιστορία της χώρας;

                                                                     

 

Ο ερωτών Βουλευτής

Αναστάσιος Μεγαλομύστακας