Πανσερραϊκό «όχι» στα νέα διόδια

Την καθολική αντίθεση των φορέων στην κατασκευή νέων διοδίων στην Π.Ε. Σερρών ανέδειξε η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Σερρών.Κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και των δύο βαθμών και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών και κοινωνικών φορέων θεωρούν ότι η λειτουργία του δεύτερου σταθμού διοδίων, που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο ύψος του Στρυμονικού, θα επιφέρει την αναπτυξιακή «ταφόπλακα» για την ευρύτερη περιοχή των Σερρών και θα συμβάλει στην εκ νέου οικονομική της υποβάθμιση και επιχειρηματική και κοινωνική της  απομόνωση.

Αποφάσισαν την ανάληψη κοινών και συγκροτημένων δράσεων αποτροπής του ενδεχόμενου λειτουργίας δεύτερων διοδίων, ενώ δήλωσαν την πρόθεσή τους να συμμετέχουν στη διεξαγωγή του πανσερραϊκού συλλαλητηρίου που θα πραγματοποιηθεί εντός του μήνα στο κέντρο της πόλης, στην πλατεία Ελευθερίας, από την συντονιστική επιτροπή «ΟΧΙ στα Διόδια».

Χρ.Μέγκλας: «Αδυνατούμε να πληρώσουμε το τίμημα»

Τις πολλαπλές επιπτώσεις που θα επιφέρει στην  τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα η κατασκευή νέου σταθμού διοδίων στην Π.Ε. Σερρών παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΣ Χρ.Μέγκλας. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, η ετήσια εκτιμώμενη εκροή χρημάτων από την Π.Ε. Σερρών με την λειτουργία και νέου σταθμού διοδίων υπολογίζεται στα 47.990.00 ευρώ, ποσό που προκύπτει αν στο ύψος των τελών προστεθούν: η απώλεια εισοδήματος από τις απολύσεις των εργαζομένων ( «που αναγκαστικά θα κάνουν τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και ένας αριθμός του προσωπικού τους πηγαινοέρχεται»), η πτώση του τζίρου των συνεργείων αυτοκινήτων, των αντιπροσωπειών πώλησης αυτοκινήτων και γενικότερα της Σερραϊκής αγοράς, λόγω της αναγκαστικής  αύξησης τιμής των προϊόντων από την αύξηση του κόστους μεταφοράς τους.«Αδυνατούμε να πληρώσουμε το τίμημα και δεν πρέπει. Εμείς θέλουμε να γίνουν επενδύσεις στο Νομό και ν’ αυξήσουμε τις θέσεις εργασίας, που συνεχώς χάνονται και όχι το αντίθετο. Η επιβάρυνση που έρχεται από τα νέα διόδια στο Ν. Σερρών είναι άδικη για την οικονομία του, η οποία δεν μπορεί να επιβαρυνθεί περαιτέρω, λόγω του χαμηλού ΑΕΠ» υποστήριξε, μεταξύ άλλων ο κ. Μέγκλας υπογραμμίζοντας πως  είναι άδικο να πληρώνεται ένα τίμημα για τη χρήση του δρόμου, που κατά 50% φιλοξενεί και εξυπηρετεί ξένους με αυξανόμενο αριθμό, οι οποίοι εισέρχονται στη χώρα ή για τουριστικούς ή για εμπορικούς σκοπούς, από τη στιγμή μάλιστα που ο δρόμος είναι  μονόδρομος για τους μετακινούμενους, χωρίς να υπάρχει παράπλευρη οδός.

Οι βουλευτές

«Έχουμε την μετάβαση από την λογική και το Κίνημα του «δεν πληρώνω!» φτάσαμε στην λογική του … «παραπληρώνω» και  «υπερπληρώνω». Είκοσι νέοι σταθμοί διοδίων που ξεπηδούν και έρχονται να προστεθούν στους 18 ήδη υπάρχοντες είναι αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης πολιτικής των τριών τελευταίων χρόνων, όπως και η αύξηση της τιμής των διοδίων»υποστήριξε η βουλευτής Σερρών της Ν.Δ. Φωτεινή Αραμπατζή, που άσκησε δριμεία κριτική κατά της κυβέρνησης.

«Πρόκειται για ένα ακόμη λάθος της Κυβέρνησης. Τα 18 διόδια γίνονται 38, σ’ ένα δίκτυο που δεν πληροί τις προϋποθέσεις, δεν υπάρχουν παράπλευροι, δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα. Φυσικά και  είμαστε κατά του οποιαδήποτε βάρος έρχεται να προστεθεί στην «καμπούρα» του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη»δήλωσε από την πλευρά του ο βουλευτής Σερρών της Ένωσης Κεντρώων Αναστάσιος Μεγαλομύστακας.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αναγνώστηκε σημείωμα από τον Σερραίο βουλευτή και Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Νέας Δημοκρατίας  Κώστα Καραμανλή σχετικά με τις θέσεις του κόμματός του για το θέμα των διοδίων, όπως και μέρος των κοινοβουλευτικών ενεργειών του βουλευτή Σερρών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Μιχάλη Τζελέπη σχετικά με το θέμα. Από την σύσκεψη απουσίαζαν οι κυβερνητικές βουλευτίνες, αλλά ήταν παρόντες εκπρόσωποί τους.

Απ.Τζιτζικώστας: «Αναπτυξιακή ταφόπλακα για την Κ.Μακεδονία»

Την αντίθεσή του στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος και επανέλαβε την κοινή πρόταση έξι σημείων,που από πέρυσι κατέθεσαν οι τέσσερις περιφερειάρχες της Βόρειας Ελλάδας (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης) σχετικά με τα 38 διόδια που προτίθεται να λειτουργήσει η κυβέρνηση στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας. Κεντρικός άξονας της πρότασης είναιη αρχή της εφαρμογής αναλογικού συστήματος χρέωσης στα διόδια της Εγνατίας Οδού και μέχρι αυτό να υιοθετηθεί, να μην κατασκευαστεί νέος σταθμός μετωπικός ή πλευρικός.«Αυτό το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών συνιστά αναπτυξιακή … ταφόπλακα για την Κεντρική Μακεδονία. Η περιφέρεια με τις περισσότερες εξαγωγές αγροτικών προϊόντων στην χώρα, η Περιφέρεια που εκτελείται σχεδόν το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας ολόκληρης της χώρας, η Περιφέρεια που εδώ και τρία χρόνια είναι πρώτη σε αφίξεις τουριστών σ’ ολόκληρη την χώρα, αλλά και η Περιφέρεια που έχει πληγεί από την κρίση δεν μπορεί να δεχτεί αυτή την στιγμή νέα διόδια τα οποία θα αυξήσουν τα κόστη, θα δημιουργήσουν προβλήματα στις επιχειρήσεις, αλλά και θα πλήξουν τους πολίτες που ζουν στην Κεντρική Μακεδονία» υπογράμμισε,μεταξύ άλλων, ο κ.Τζιτζικώστας.

Ένταση και αντιδράσεις

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης δεν έλλειψαν οι αντιδράσεις και οι υψηλοί τόνοι, τόσο από μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής «ΟΧΙ στα Διόδια», όσο και από εκπροσώπους φορέων σχετικά με το εάν θα υπάρχει καθολική αντίδραση ενάντια στην κατασκευή των νέων διοδίων γενικά ή στον τρόπο λειτουργία τους π.χ.  πίεση για την εφαρμογή της αρχής της αναλογικότητας και ανταποδοτικότητας, της αναγκαιότητας κατασκευής παράπλευρης οδού και εξασφάλισης προνομίων για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Όλοι,πάντως, δήλωσαν συμμετοχή στο πανσερραϊκό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας ενάντια στην κατασκευή νέων διοδίων που η Συντονιστική Επιτροπή «ΟΧΙ στα Διόδια» αναμένεται εντός του μήνα να διοργανώσει στην πλατεία Ελευθερίας.

ert.gr