Σέρρες: Σε 100 σχολεία θα διδάσκεται προαιρετικά η ποντιακή διάλεκτος

“Είναι ένα μεγάλο πρότζεκτ, το οποίο τώρα προσπαθούμε να το βάλουμε στα σκαριά, μετά από τρία χρόνια υλοποίησης τού προγράμματος και είναι το όραμα μας να το προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα για να μην χαθεί αυτή η ντοπιολαλιά” υπογράμμισε, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο εκπαιδευτικός – υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, Ιωάννης Πούλιος, αναφερόμενος στην ιδέα για τη συγκρότηση του δικτύου.

“Ως (Διεύθυνση) Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Σερρών το προσπαθούμε, θέλουμε ένα δίκτυο πανελλαδικό, στο οποίο οι συνάδελφοι με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων κάποιες ώρες -δεν έχουμε ακόμη αποσαφηνίσει εάν θα είναι ένα απόγευμα την εβδομάδα ή Σάββατο πρωί -θα διδάσκονται τα παιδιά την ποντιακή διάλεκτο. Η ποντιακή διάλεκτος είναι αρχαία ελληνικά” πρόσθεσε.

Τόνισε δε, ότι αυτό το εγχείρημα χρειάζεται έγκριση από τους αρμόδιους φορείς, καταρχάς από το υπουργείο, ενώ έχει τη συνεργασία της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του ΑΠΘ και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών.

Αυτή η πρωτοβουλία, όπως και εκείνη που αφορά στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “γεννήθηκε”, όπως είπε ο κ. Πούλιος, “από την ανάγκη να ξαναθυμήσουμε στα παιδιά τον ποντιακό ελληνισμό, να τον συνδέσουμε με το σήμερα, τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας”.

Σύμφωνα με τον κ. Πούλιο, μέσα από το πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που και φέτος “κλείνει” με την εκδήλωση βράβευσης των μαθητικών δημιουργιών που διακρίθηκαν σ’ αυτό, στόχος είναι να αναδειχθούν ηθικές και πολιτισμικές αξίες του ιστορικού Πόντου, όπως “η αλληλεγγύη, η φιλοξενία, η νοικοκυροσύνη και η ντομπροσύνη”.

Επίσης, το πιο σημαντικό μήνυμα που περνά μέσα από το πρόγραμμα τόσο στην κοινωνία, όσο πρωτίστως στα παιδιά που συμμετέχουν σ’ αυτό είναι – όπως είπε ο κ. Πούλιος – “να μάθουν τα παιδιά, τα δεινά, την καταστροφή, τον πόνο, τον ξεριζωμό που φέρνει ο πόλεμος και το πόσο σημαντικό είναι να “παλεύουμε” για την ειρήνη”.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν φέτος 120 σχολεία και περίπου 4.500 μαθητές από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα και την ομογένεια (από την Ουκρανία, τη Γερμανία, την Αγγλία). Παιδιά από τις μικρές τάξεις του νηπιαγωγείου μέχρι και τις τελευταίες του Λυκείου, έφτιαξαν δημιουργίες (εικαστικά έργα, παραμύθια, διηγήματα, ταινίες μικρού μήκους, ποιήματα, ταινίες μυθοπλασίας, τραγούδια – πρωτότυπη μουσική σύνθεση, σκίτσα, αφίσες ζωγραφικής), έχοντας ως πυρήνα των δράσεών τους τον πόνο που προκαλεί η προσφυγιά.

Στην τελετή βράβευσης (σ.σ. αφορά τα έργα του 2ου διαγωνισμού) που έγινε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχαν 800 μαθητές και εκπαιδευτικοί 45 σχολείων από όλη την Ελλάδα για να παραλάβουν τα βραβεία τους. Συνολικά, βραβεύθηκαν 45 έργα (είτε ατομικά, είτε ομαδικά),τα οποία και παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της τελετής βράβευσης.

Σε ορισμένα απ’ αυτά, κυρίαρχες είναι “σελίδες” του παρελθόντος, όπως διηγήματα στα οποία οι πρωταγωνιστές, τα παιδιά βρίσκουν το ημερολόγιο της προγιαγιάς τους, ξεφυλλίζουν τις φθαρμένες -από το χρόνο- σελίδες και μαθαίνουν την ιστορία όχι μόνο της οικογένειάς τους, αλλά και των Ελλήνων του ιστορικού Πόντου. Και, στα διηγήματα, οι πρωταγωνιστές αναζητούν πληροφορίες για το τι συνέβη στο παρελθόν, και ζητώντας ‘συγγνώμη’ από τους προγόνους τους, υπόσχονται πως τα μηνύματα της αδελφοσύνης, της αλληλεγγύης θα τα περάσουν στις επόμενες γενιές.

Ο διαγωνισμός οργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Συνδιοργανωτής της εκδήλωσης βράβευσης είναι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ποντίων Εκπαιδευτικών και η Έδρα Ποντιακών Σπουδών του ΑΠΘ.

Πηγή: ΑΠΕ_ΜΠΕ