Φρένο οι τρεις σταθμοί διοδίων για τον άξονα Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα


Σύμφωνα με τον Γ. Μαγκριώτη θα μειωθεί η γεωστρατηγική σημασία του οδικού άξονα, όπως και του λιμανιού Θεσσαλονίκης, αφού τα διερχόμενα οχήματα θα προτιμήσουν φθηνότερες επιλογές

Σε δραστική μείωση της αναπτυξιακής προσφοράς του οδικού κάθετου άξονα Θεσσαλονίκης – Σερρών – Προμαχώνα θα οδηγήσει, μεταξύ άλλων, η επιλογή της κυβέρνησης να εγκαταστήσει τρεις σταθμούς διοδίων κατά μήκος του υποστηρίζει ο πρώην υφυπουργός υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι επιπλέον θα μειωθεί η γεωστρατηγική σημασία του οδικού άξονα, όπως και του λιμανιού Θεσσαλονίκης, αφού τα διερχόμενα οχήματα στο διευρωπαϊκό άξονα θα προτιμήσουν φθηνότερες επιλογές μέσω Τουρκίας και άλλων χωρών, ενώ θα επιβαρυνθεί το περιφερειακό δίκτυο των Σερρών και του Κιλκίς.

Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας τέθηκε σε πλήρη λειτουργία την περασμένη Παρασκευή, με την παράδοση και του τελευταίου τμήματος που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Λευκώνα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κάτω Χριστού. “Πρόκειται για ένα έργο το οποίο όπως και τόσα άλλα μεγάλα έργα στη χώρα ταλανίστηκε από διαχειριστικές εμπλοκές και καθυστερήσεις. Σήμερα ωστόσο και με την παράδοση του τελευταίου τμήματος ολοκληρώνεται ένα έργο που θα αποτελέσει καταλύτη για τις επενδύσεις της Βόρειας Ελλάδας στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών, του τουρισμού, του εμπορίου και της βιομηχανίας”, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την τελετή παράδοσης.

Ο κάθετος άξονας έχει συνολικό μήκος 96 χιλιόμετρα. Αποτελεί το νοτιότερο τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο – Πράγα – Βουδαπέστη – Σόφια – Θεσσαλονίκη) και είναι η βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της Ελλάδας με τη Βουλγαρία. Εκ των 96 χιλιομέτρων τα 79 κατασκευάστηκαν και αποδόθηκαν από την “Εγνατία Οδός Α.Ε.” στην κυκλοφορία τμηματικά από το 2001 έως και σήμερα, με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου, αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) στο πλαίσιο 14 εργολαβιών συνολικού προϋπολογισμού 465 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 17 χλμ. είχαν κατασκευαστεί στο παρελθόν και διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς ΛΕΑ. Σύμφωνα με το υπουργείο, με την παράδοση του δρόμου θα προκύψουν μια σειρά από οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία.

Αντίθετη άποψη έχει ο Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος θεωρεί τη δημιουργία τριών σταθμών διοδίων (έξοδος από Θεσσαλονίκη, Στρυμονικό και Προμαχώνα) καταστροφική επιλογή της κυβέρνησης για το μέλλον της χρήσης του οδικού άξονα. Επίσης, με ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι “Είναι απαράδεκτο που δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή της σύνδεσης του αυτοκινητόδρομου με την πόλη των Σερρών, ένα έργο ευθύνης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι απαράδεκτο η μη ανακατασκευή του τμήματος του οδικού άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο Χριστού, μέχρι τον Προμαχώνα. Απαράδεκτο να μην έχουν διασφαλιστεί οι πόροι για την κατασκευή του περιφερειακού των Σερρών, οι μελέτες του οποίου δημοπρατήθηκαν το 2011. Είναι απαράδεκτο ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν κατασκευαστεί καθόλου έργα οδικής ασφάλειας στο νομό Σερρών με ευθύνη της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ιδιαίτερα στον επιβαρημένο, περιφερειακό άξονα (Πετρίτη – Ροδόπολη – Δοϊράνη – Κιλκίς)”.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
ΠΗΓΗ