Ερώτηση Μεγαλομύστακα για ΚΑΝΕΠ

Θέμα:Η Δημόσια Εκπαίδευση στον βωμό της «δημοσιονομικής εξυγίανσης»

Οι σκληρές δημοσιονομικές περικοπές, όπωςεφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, προκαλούνβαθύτατη ανησυχία για το αύριο των παιδιών μας, αλλά και για το ίδιο το μέλλον της χώρας, αφούεπιδεινώνουν ολοένατην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, που εξ ορισμού αποτελεί μία δίοδοεξόδου από την κρίση.

Αν και παγκοσμίως υπερτονίζεται η σημασία της επένδυσης στη δημόσια εκπαίδευση, στην Ελλάδα το εκπαιδευτικό σύστημααντιμετωπίζει άπειρα προβλήματα, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης, όπως είναι ο ανεπαρκής αριθμός των εκπαιδευτικών, οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων,η έλλειψη βασικών και υποστηρικτικών δομών, η οικονομική και φυσική εκμετάλλευση εκπαιδευτικών κ.α. με αποτέλεσμα την έξαρση όλων των κοινωνικών δεινών που συνεπάγεται η δυσλειτουργία της δημόσιας παιδείας,καθώς υποβαθμίζονται οι υπηρεσίες τηςκαι προάγεται η ιδιωτική εκπαίδευση.

Εκτός της άσχημης πραγματικότητας, που βιώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, η τελευταία έκθεση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, που στηρίχτηκε στις απαντήσεις των ερωτηματολογίωνσε μαθητές ηλικίας 15 ετών, που μετείχαν στο Πρόγραμμα PISA(Programme for International Student Assessment), από τις 28 χώρες της ΕΕ,συμπληρώνει τη λυπηρή εικόνα της δημόσιας παιδείας.Έτσι οι Έλληνες μαθητές ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο σε σχέση με αντίστοιχους μαθητές των άλλων χωρών, για ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια στην προσπάθειά τους να υποστηρίξουν τα μαθήματα του σχολείου και να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα ο συνολικός χρόνος, που δαπανούν για την προετοιμασία ή την υποστήριξη των διδακτικών αντικειμένων του σχολικού προγράμματός τους, είτε μόνοι τους στο σπίτι, είτευποβοηθούμενοι σε φροντιστήρια είναι σχεδόν 15 ώρες την εβδομάδα. Αυτό συμβαίνει, γιατί τοίδιο τους το σχολείο ως θεσμός αδυνατεί να παρέχει την ανάλογη με τα διεθνή πρότυπα εκπαίδευση, οδηγώντας τους περισσότερους γονείς σε περαιτέρω οικονομική ασφυξία και τους περισσότερους εκπαιδευτικούς να υπερβαίνουν τους εαυτούς τους σε έναν άνισο αγώνα με αντίπαλο την αδυναμία του συστήματος.

Δεδομένου ότι κρίνονται αναγκαία:

  • Η διαφύλαξη της ακεραιότητας της δημόσιας παιδείας,
  • H άρση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών αποκλεισμών και διακρίσεων,
  • Ο μηδενισμός των δαπανών στα ελληνικά νοικοκυριά για εξωσχολικά ενισχυτικά μαθήματα,
  • Η στήριξη τηςελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας στολειτούργημά της,

 

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

  • Πότε σκοπεύετε να αναβαθμίσετε τη συνολική ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να προστατευθούν τα παιδιά των κοινωνικά και οικονομικά ευπαθών ομάδων από τη συνεχιζόμενη κρίση, που επηρεάζει αρνητικά τις ευκαιρίες μάθησής τους;
  • Ποια τα μέτρα που θα λάβετε για την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας, που θα αφορούν μαθητές και εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων;